Thursday, July 14

Kanvas Putih

Bila cakap tentang kanvas putih, mesti teringat melukis...
Huhu, tidakla aku reti melukis, memang tangan tak berseni bak kata orang.
Yang aku nak ceritakan di sini adalah tentang anak-anak aku, yang memang dilahirkan bersih suci macam kanvas putih, akulah yang perlu melakar corak samada nak jadi biru ke, hijau ke, eh dan macam politik plak rasanya..hahaha

Aqil dah nak masuk 3 tahun hujung minggu ni. Macam-macam perkembangan fizikal dan mental dah aku saksikan. Yang terbaru, dia dah pandai tiru balik apa yang aku kata pada dia dulu. Selalu kalau aku marah dia, mesti aku cakap macam ni "Aqil ni" sambil buat mata besar, then sambung "tak nak kawan aqil lah". Lately, dia selalu tiru balik ayat aku, samada kat aku, papa atau adik dia. Kalau adik dia rampas mainan mesti dia kata "Adik ni, tak nak kawan adikla".hahaha Bila dah lama-lama baru aku perasan he repeated my words.

Hai la anak!

No comments:

Post a Comment