Tuesday, July 26

Hanya Dia Yang Tahu

Allahu Akbar..

Sesungguhnya Allah lah yang mengetahui apa yang terbaik utk umatnya.
Kakak tersayang akhirnya kembali ke rahmatullah pada 16 Julai 2011, 14 Syaaban, sehari sebelum harijadi Aqil. Sungguh berat kami sekeluarga menerima takdir ini, tetapi kami redha dengan ketentuannya. Apa yang ditentukan Allah itulah sebaik-baiknya.

Walaupun begitu, aku bersyukur, pemergian Angah sangat dipermudahkan. Baik dari urusan jenazah, mandikan, kapankan, kebumikan, semua berjalan dengan sempurna. Ramai betul kawan-kawan Angah datang dari Sg. Koyan, walaupun perjalanan mengambil masa hampir 5 jam. Allahuakbar, sesungguhnya orang yang baik Allah akan jemput awal.

Macammana pula nasib aku kelak? Semoga aku juga akan mati dalam iman, itulah yang aku selalu doakan. Dan semoga Allah terus memberi hidayah untuk aku terus menikmati nikmat ibadah..amin

No comments:

Post a Comment