Tuesday, August 2

3 in 1

Jumaat lepas, kami satu keluarga travel ke KLIA untuk menghantar emak dan ayah menunaikan umrah sepanjang bulan puasa ni. Kalau tak, ayah nak pergi bulan puasa tahun lepas lagi, tapi sebab mak risaukan aku yang akan bersalin pada hujung bulan puasa, maka diaorang pun tangguhkan dulu niat nak berpuasa dan beraya di Mekah. Terharu kan..huhu mak dan ayah banyak berkorban untuk aku. Semoga aku diberi kesempatan untuk menyenangkan mereka selagi mereka ada, amin.



Mak dan Ayah


Lepas kiss-kiss, goodbye segala, kami (family aku dan along) menuju ke rumah MIL. En Along nak jalan-jalan ke i-City malam tu, so dia pun tido rumah MIL. Mula-mula macam boring je nak pergi i-City, tapi bila dah kat sana, ok juga tempat dia, sesuai untuk aktiviti satu family, terutama budak-budak la. Aqil enjoy main snow a.k.a ais kisar kat Snowalk, lepas tu naik train sampai tak nak turun dan tak nak balik. Haish, ada rezeki nanti nak datang lagi la. Tapikan berapa banyakla agaknya bil elektrik yang diaorang kena bayar tiap-tiap bulan eh, sebab banyak betul pokok-pokok lampu ada kat situ, haiwan-haiwan lampu pun banyak. Tak kuasa pulak aku nak check sumber nya..hehe



Colourful Trees


Flying Swan, ke Flamingo eh?hehe


Aqil and the Penguin aka Pororo


Spongebob Squarepant

Esoknya, oleh kerana tak tahu nak ajak along pegi mana, makanya aku ajak diaorg pergi IKEA. Sebenarnya aku yang nak pergi, tp sebab En Suami sibuk dengan menguruskan perlawanan futsal pelajar-pelajarnya, maka aku ajak la along dan keluarga. Seronok cuci mata kat sana. Geram tgk dapur yang cantik dan kemas je susun aturnya. Memang impian aku nak pasang dapur IKEA kat rumah sendiri nanti. Tapi haruslah menabung dari sekarang. Aku bukannya artis ada orang nak sponsor kan..haha. Cuci-cuci mata pun habis jugalah RM60. Nak upload gambar tapi malasnye lah..hehe Takpelah, ini pun catatan aku je, bebila nti kalau rajin aku editla tempek gambar.. Dah upload pun gambar, macammana plak nak center kan tulisan kat bawah gambar tu eh..huhu saya budak baru belajar...

No comments:

Post a Comment