Thursday, August 25

10 Ramadhan Terakhir

Ramadhan kali ini banyak perbezaan dengan yang terdahulu.

Kalau Ramadhan yang lalu, aku pregnant dan melahirkan Aqilah pada 22 Ramadhan. Satu berita gembira buat aku dan keluarga pastinya.

Ramadhan kali ini, Allah takdirkan aku untuk terlibat dengan accident pada 20 Ramadhan. Aku yang bersalah, menyebabkan seorang penunggang motor cedera. Argh, betapa sedih, menyesal dan trauma aku dengan kejadian itu. Tetapi, aku tetap redha dan pasrah dengan qada' dan qadar. Setiap yang berlaku, ada rahsia dan hikmah disebaliknya. Perlu dilihat dari sudut positif. Kalau melihat dari sudut negatif, boleh gila kita dibuatnya. Ya Allah, Dia yang berkuasa dengan apa yang ada di langit mahupun di bumi. Semoga Allah terus melindungi aku dan keluarga dari bencana malapetaka dan gangguan syaitan khususnya. Kau lembutkanlah juga hati penunggang motor itu untuk memaafkan kecuaian dan kelalaian aku, Ya Allah. Amin

Semoga sisa-sisa Ramadhan ini membuka pintu ke arah kebaikan yang akan berkekalan sehingga Ramadhan tahun depan , InsyaAllah.

p/s: bestnya dapat buat kerja sambil dengar lagu Maher Zain, Irfan Makki dan Sami Yusof.

No comments:

Post a Comment